ACCIÓN GRUPAL MODULO 3: INTERMEDIACIÓN LABORAL E PROSPECCIÓN DE EMPRESAS
(Mayte Deus)
A “prospección” se define como “o proceso de aproximación dos servizos locais de ocupación cara ó tecido
empresarial no marco do proceso de intermediación entre oferta e demanda de
emprego; proceso que se basa na cooperación e que consiste na detección de
necesidades en materia de emprego”.
Se trata de fomentar as oportunidades de
emprego das persoas con dificultades de inserción e o coñecemento, por parte do
tecido empresarial, dos recursos humanos dos que dispón no seu entorno máis próximo. Se trata de achegar solucións e sensibilizar ó empresario para o
desenvolvemento de actitudes de responsabilidade social. Deste xeito, se
informa; asesora; se detectan necesidades das empresas e se achegan solucións
tanto para os empresarios como para as persoas traballadoras desocupadas a
través de programas sociolaborais específicamente deseñados: se crean así,
sinerxias colaborativas e fructíferas.
¿PARA QUÉ NOS É ÚTIL FACER PROSPECCIÓN DE EMPRESAS?: Porque aporta:
1. -Coñecemento da realidade empresarial e detección de necesidades.
2. -Detecta os cambios tecnolóxicos e organizativos e a súa incidencia sobre a
formación de oferta
3. –Axuda a tomar a decisión máis favorables das políticas activas de emprego
e establece un fluxo colaborativo de información hacia as empresas sobre o
contido das mesmas e a súa aplicación.
Deste xeito, tamén éstas se benefician da
prospección, xa que terán un coñecemento máis pormenorizado dos RRHH ó seu
dispor; detectarán as necesidades e requisitos dos postos que precisen e
identificarán as tarefas a desenvolver en cada posto e os perfis profesionais
que requiren.
Para a orientación laboral é
necesario, xa que:
2. -Se crean sinerxias de
actuación co servizo
3. -Se captan empresas
colaboradoras para levar a cabo actuacións de promoción económica que, ó mesmo
tempo, están a dar respostas as necesidades das empresas.
4. -Como consecuencia do
anterior, se consegue unha mellora cualitativa na incorporación do colectivo de
persoas traballadoras ó mercado laboral
5. -Se favorece a inserción
de colectivos especialmente vulnerables
6. -Se buscan alianzas e se
materializan as tarefas establecidas en itinerarios personalizados de inserción
7. -Se estimula, en xeral,
a participación do tecido productivo do territorio nos programas e proxectos
que, vinculados a políticas activas de emprego, se dirixen á promoción e
mellora do emprego.
METODOLOXÍA A SEGUIR: Pasos:
1.- Análise do territorio: Averiguar os datos de poboación; o tecido
empresarial e a súa distribución no territorio; sectores e actividades
productivas; número e características das empresas; centros de formación;
gremios, organizacións e asociacións de empresarios e bolsas de traballo
2.- Elaboración dun catálogo de servizos: Onde se disporá todo o que o servizo de orientación pode ofertar
especificando o nome do recurso; obxectivo; descripción; colectivo
beneficiario; o que lle reporta á empresa; prazo e datos de contacto.
3.- Determinar o target; obter información de cada unha das empresas e establecer o contacto coa mesma. Deberemos prever cómo imos tratar e reter os datos obtidos -rexistro da información- e de qué xeito imos a empregalos en aras a conquerir acordos, alianzas e futuras colaboracións.
VISITA DE PROSPECCIÓN: VISITA COMERCIAL?
Neste punto é fundamental deseñar o noso achegamento como servizo a cada unha das empresas: forma, presentación, actuación (antes, durante e tras a visita) e tentar dar unha imaxe impecable e profesional da entidade á que representamos a fin de acadar a fidelización da empresa.
Durante a visita, observaremos e captaremos toda a información que nos sexa
posible, dende as instalacións da empresa, ata o espíritu de traballo e
organización que se respira -cultura da empresa- ata o sistema de captación de
RRHH.
É obxectivo primordial da visita de prospección que a empresa que
visitamos nos vexa como "axudadores", como persoal técnico que se lle
ofrece para facilitar asesoramento e titorización; deseño de programas de
políticas activas de emprego; facilitadores de información e de infraestructuras
que faciliten a colaboración empresarial.
FASES DA PROSPECCIÓN:
· 1.- Fase preparatoria, onde se delimita a
finalidade da prospección, obxetivos e ámbitos de actuación (xeográfico,
ocupacional, funcional e temporal). Nesta fase se poderá concluír qué tipo de
empresa é o máis axeitado para cada unha das persoas candidatas á prospección.
· 2.- Fase de planificación: Identificación e
recompilación de información das empresas a prospectar (coa indicación de
variables e indicadores –como tamaño; actividade; canles de reclutamento…-
;preparación do material (guións de traballo e fichas) e difusión de
actividades a realizar.
· 3.- Fase de traballo de
campo: Interacción e comunicación entre prospector e empresa; recollida de
información e toma de decisión. É preciso, previamente, planificar as fases de
toma de contacto e preparación e desenvolvemento da visita coa finalidade de
que as empresas coñezan os obxetivos da prospección, en última instancia,
concretar un programa de inserción laboral.
· 4.- Fase de avaliación e
seguimento: avaliar a información tras a recollida de
datos é realizar unha análise do armazón empresarial; buscar solucións e
satisfacer necesidades detectadas. É moi importante que, unha vez establecida a
relación co tecido empresarial, ésta se manteña e consolide a través dun
seguimento e unha avaliación continuada con criterios de calidade.
¡Importante e a ter en conta¡
1. A puntualidade
2. A nosa presenza
3. Captación de toda a
información posible
4. Rexistro da mesma
¿QUÉ LLE IMOS OFRECER ÁS EMPRESAS? RECURSOS:
- A mellora e retención do talento no territorio
- Promoción económica e fomento do asociacionismo empresarial
- Observatorios do mercado de traballo
- Diagnóstico empresarial
- Asesoramento e titorización en procesos de selección de persoal e contratación de persoas
- Formación
- ¿Cál é o papel do persoal prospector?
Este persoal debe ser un referente dos servizos de emprego de cara ó empresariado local. Por iso é preciso que realice unha boa xestión da información e un seguimento dos acordos.
PERFIL DO PERSOAL DE PROSPECCIÓN:
Para levar a cabo todas estas funcións, o perfil que se require para este persoal técnico ten que reunir unha serie de características que pasan pola comunicación; a negociación; a asertividade; a orientación ó cliente e a organización e eficacia. Debe dar unha imaxe profesional e eficaz e comprometerse co ofertado.
No hay comentarios:
Publicar un comentario